Wywiady

Hej kochani! Dzisiaj przygotowałam dla was coś innego niż ostatnio. Przeprowadziłam wywiady z czterema bliskimi mi osobami, głównym tematem oczywiście, jest panująca pandemia.
Na początek przedstawię wam 3 pytania, które zadałam, a potem pokaże co, kto odpowiedział.

  1. Jak się czujesz z obecną sytuacją, z epidemią?
  2. Czy uważasz, że władze kraju podjęły odpowiednie środki zapobiegawcze?
  3. Jak myślisz, ile potrwa jeszcze obecna sytuacja?
  • Wywiad  z moim chłopakiem:
    1. "Czuję się przygnębiony, że nie mogę spędzać czasu w gronie przyjaciół i brać udziału w imprezach sportowych."
    2. "Trochę się zgadzam, a trochę nie. Zresztą większość ludzi pokazuje, że ma gdzieś wszystkie środki ostrożności."
    3. "Podejrzewam, że szybko się to nie skończy, przy obenej sytuacji według mnie zagrożone moga być nawet i wakacje, a co się z tym wiąże - wielki cios dla biur podróży i wynajmujących mieszkania."
  • Z moim tatą:
    1. "Jest to dosyc trudny czas, powprowadzano dużo ograniczeń, utrudnione jest pod każdym względem życie, chociażby to, że ograniczona jest komunikacja miejska, pozamykane wiele sklepów, przykladów jest wiele."
    2. "Patrząc na to wszystko jak kraje zachodnie walczą z epidemią to uważam, że nasz rząd bardzo szybko zareagował i powprowadzał duże obostrzenia w odpowiednim czasie."
    3. "Z obserwacji przekazywaych przez media, np. w Chinach, trwała to przeszło 3 miesiące, a w Europie zaczeło się rozwijać później i też nie widać końca. Na obecną chwilę trudno jest powiedzieć kiedy zacznie to hamować, może to jeszcze potrwać minimum 2 miesiące, ale myślę, że dłużej."
  • Z moją siostrą:
    1. "Bardzo źle. Boję się o pracę, czy będę miała za co żyć, za co zrobić opłaty. Ogólnie boję się tej całej sytuacji, czy nie pozamykają marketów."
    2. "Myślę, że tak, bardzo szybko zareagowały."
    3. "Nie mam pojęcia, oby jak najszybciej."
  • Z przyjaciółką:
    1. "Czuję się trochę przytłoczona, nie lubię siedzieć zbyt długo w domu, bo się wtedy źle czuję i mi odbija, jednak im wcześniej zapobiegniemy rozprzestrzenianiu się wirusa tym szybciej będziemy mogli znów wychodzić z domu, więc akceptuję to."
    2. "Tak, bo im mniej ludzi opuszcza swoje domy tym mniejsze prawdopodobieństwo rozprzestrzeniania się wśród nas wirusa i tym samym chronimy swoich bliskich i obniżamy znacznie ilość przypadków śmiertelnych."
    3. "To jest trudne pytanie i dużo zależy od tego czy ludzie będą przestrzegać zasad, jednak myślę, że w maju powinna się już skończyć."
Takie właśnie odpowiedzi się pojawiły, a wy jak byście odpowiedzieli na te trzy pytanka? 
Zdrówka wszystkim i zapraszam jutro również na post Karoliny :)
Wiki!
 

Komentarze

  1. Wpadłaś na bardzo ciekawy pomysł z tymi wywiadami 😃

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł. Takie wywiady i możliwość poznania stanowisk innych ludzi jest bardzo ciekawe.
    Ja postaram się odpowiedzieć na pierwsze pytanie. Jak się czuję z obecną sytuacją? Na początku, kiedy w mediach zaczęły pojawiać się pierwsze przypadki nie zdawałam sobie sprawy z powagi sytuacji. Myślałam, że mnie to nie dotyczy, więc nie ma się czego obawiać. Jednakże z każdym dniem uzmysłowiłam sobie, że to jednak nie są żarty. Obawa o rodzinę, to jak potoczy się nasza dalsza przyszłość i ogrom przygnębiających refleksji... nie jest dobrze.
    Wspólnie z rodziną staramy się być dobrej myśli i przestrzegać wszelkich zasad higieny i bezpieczeństwa. Rozważne podejście jest najważniejsze :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, że rozwaga jest bardzo ważna, zdrowia!

      Usuń
  3. Świetny pomysł, pozwoliłam sobie na konfrontację z pierwszym pytaniem.
    Jak się czujesz z obecną sytuacją, z epidemią?
    - Fatalnie. Kiedy w grudniu czytałam newsy z Chin o nowym, zjadliwym wirusie, współczułam, że takie nieszczęście kogoś, gdzieś daleko, dotyka. A potem powoli, coraz bliżej naszych granic, pojawiały się przypadki zachorowań. I teraz już nikt nie jest bezpieczny.
    Dziwne doświadczenie... Jak to zachować nadzieję?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam dokłądnie takie samo odczucie na początku, miałam nadzieję, że do nas to nie dotrze.

      Usuń
  4. 36 year old Database Administrator III Sigismond Kesey, hailing from Baie-Comeau enjoys watching movies like Catch .44 and Crocheting. Took a trip to Timbuktu and drives a Ferrari 250 GT California. kliknij na ta strone

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty