Czy ta historia zakończy się bez przebaczenia?

Przypadkowe spotkanie dwóch całkowicie różnych dusz. Ona artystka, kolorowy ptak, żyjąca według swoich własnych zasad, on honorowy, poukładany, dobrze zapowiadający się żołnierz. Tak różni a jednak tacy sami, bratnie dusze, które odnalazły się i już nigdy nie zostaną samotne, ale czy na pewno, czy może los, znów sobie z nich zadrwi?

Paulina do tej pory żyła szczęśliwie mimo braku ojca, który odszedł i założył nową rodzinę, gdy była mała. O dobre życie dziewczyny zadbała matka, która doskonale rozumiała jej artystyczne zapędy. Wszystko zmieniło się po tragicznym wypadku, w którym giną jej najbliżsi, a Paula trafia do domu swojego ojca. Tego człowieka, którego nawet nie pamięta, tego, który do tej pory nie pamiętał o niej. To kariera wojskowa zawsze była najważniejsza dla generała Litwiataka. Paulina została sama w wojskowym mieście, w domu przepełnionym wojskową dyscypliną, gdzie każda czynność przypomina musztrę. Jej jedyną ostoją w szarej rzeczywistości stał się Piotr. Młody wojak, ulubieniec jej ojca. Jedno przypadkowe spotkanie w bibliotece zmieniło ich życia na zawsze.

"Nie mogę żyć bez ciebie, jesteś moim oddechem, jesteś moim życiem, moją miłością, moim wybaczeniem, jedynym, jakie miałam."

Bez przebaczenia pokazuje nam siłę prawdziwej miłości. Kochać drugą osobę ponad wszystko, to wydaje się być proste. Jednak, co jeśli zabraknie odrobiny przychylności losu? Wszystko może ulec zniszczeniu. Powieść jest niesamowicie prawdziwa, przez to wszystkie wydarzenia dotykają czytelnika w sam środek serca. Z każdą następną stroną bardziej martwimy się o bohaterów i to jak potoczą się ich losy. Napięcie rosnące podczas czytania tej powieści nie opuszcza do ostatniej strony, bohaterowie wciągają nas w swój świat, sprawiają, że trzymamy za nich kciuki aż krew z nich odpłynie, walczymy razem z nimi. Gdy wszystko zaczyna się sypać, krzyczymy walczymy i płaczemy wraz z nimi. Wściekamy się, gdy niedomówienia i intrygi niszczą tą miłość, o której każdy z nas marzy, która powinna trwać na zawsze

Agnieszka Lingas-Łoniewska nie bez powodu nazywana jest dilerką emocji. To właśnie emocje, które wzbudza w czytelniku sprawiają, że powieści przez nią napisane są wyjątkowe i chce się je czytać, jeszcze i jeszcze. Człowiek dosłownie się od nich uzależnia i nie jest w stanie przerwać czytania aż do momentu skończenia książki. Później nadchodzi tęsknota, Bez przebaczenia jest książką, za którą tęsknimy, której nam brakuje.

Tą powieść czytałam już kilka lat temu, gdy moja przygoda z czytaniem dopiero się zaczynała. Wtedy mnie zachwyciła, teraz, gdy jestem już można powiedzieć dojrzalszym czytelnikiem postanowiłam przeczytać ją ponownie. Zachwyciła mnie jeszcze bardziej niż wtedy. Zauważyłam wiele wątków, z wiekiem bardziej rozumiałam i które wywołały we mnie dużo większe emocje.

Jeśli jeszcze nie znacie tego tytułu serdecznie wam go polecam.

"Jesteśmy związani sobą nawzajem , swoimi uczuciami , swoimi pragnieniami , swoimi marzeniami, swoimi myślami , swoim losem i przeznaczeniem , przeszłością i przyszłością i tym co musieliśmy sobie wybaczyć żeby normalnie żyć."

Tytuł: Bez przebaczenia

Autor: Agnieszka Lingas-Łoniewska

Wydawnictwo: Burda Książki

Data wydania: 2019-07-17

Data 1. wyd. pol.: 2010-01-01

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty