Górskie przygody

 Cześć, bardzo dawno mnie tu nie było, ale spokojnie wracam do was na długo. Parę dni temu wróciłam z wyjazdu w Tatry. Chcę wam trochę opowiedzieć jak spędziłam wyjazd, podzielić się emocjami i tym jak radzę sobie z lękiem przestrzennym chodząc po górach. Wyjechałam na całe dwa tygodnie, uwielbiam Tatry i aktywny wypoczynek na szlakach. Jak zawsze mieszkałam w Murzasichlu, bardzo lubię tę miejscowość, ma świetny góralski klimat. Najpierw opowiem wam na jakich szlakach byłam i jakie szczyty zdobyłam. Wszystkie takie delikatniejsze, to Morskie Oko, Dolina Kościeliska, Dolina Chochołowska, Dolina Strążyska. Poszłam również do swojej wymarzonej Doliny 5 Stawów Polskich, było to dla mnie większe wyzwanie, ale cieszę się, że pokonałam swój strach. Na szczytach byłam takich jak Świstowa Czuba, Grześ, Rakoń, Trzydniowiański Wierch, Sarnia Skała, Kasprowy Wierch, Gęsia Szyja, Nosal, Wielki Kopieniec. Wybrałam się również na moją ulubioną Rusinową Polanę przepięknym szlakiem na Rówień Waksmundzką, tylko szlakiem czerwonym, który jest bardzo malowniczy, w przeciwieństwie do czarnego, którym szłam rok temu. Zajrzałam też do Jaskini – Smocza Jama, po drodze do niej szłam Wąwozem Kraków i pierwszy raz miałam styczność z drabinką i łańcuchami, oczywiście miałam kask i latarkę, inaczej ciężko przejść przez jaskinię, bo jest bardzo wąska, ciemna i śliska, przyznam, że miałam strach w oczach, gdy musiałam się wspinać po śliskiej ścianie jaskini trzymając się tylko łańcuchów. Zajrzałam też do jaskini – Dziury, do której prowadzi szlak – Dolina Ku Dziurze. To jest taka typowa dziura, tej jaskini nie da się przejść, ale bardzo fajnie jest znaleźć się w jej wnętrzu. Idąc do Doliny 5 Stawów Polskich przeszłam obok największego wodospadu w Polsce – Siklawy, robi naprawdę niesamowite wrażenie. Jednak byłam też przy dużo mniejszym, ale równie pięknym wodospadzie – Siklawica. Warty do obejrzenia jest też Czarny Staw Gąsienicowy, dojdziemy do niego z Hali Gąsienicowej, z której wybrałam się również na Kasprowy Wierch. Piękne malownicze szlaki, pełne przygód i również grozy.

Uwielbiam góry, chodzić po szlakach, widzieć tę potęgę, ale niestety mam lęk przestrzenny, boję się na wysokiej otwartej przestrzeni, zaczynam panikować i cała się trzęsę. Rok temu zaczęłam z tym walczyć, było kiepsko, ale wiadomo każdy strach można przezwyciężyć. Dlatego w tym roku starałam się, wchodziłam na co raz trudniejsze szlaki i na co raz wyższe. Poszło mi dużo lepiej niż ostatnim razem, co raz mniej się bałam. Nie chce od razu rzucać się na głęboką wodę, ale malutkimi kroczkami wierzę, że zajdę daleko i wysoko.

Polecam wypad w Tatry, można aktywnie wypocząć, nabrać lepszej formy i odpocząć duchowo.

Wiki

Trzydniowiański Wierch

Wielki Kopieniec

Nosal

Czarny Staw Gąsienicowy

Gęsia Szyja

Sarnia Skała

Rakoń

Kasprowy Wierch

Smocza Jama

Siklawa

Dolina Białej Wody

Wielki Kopieniec

Widok z Doliny Pięciu Stawów na Granaty

Dziura

Dolina Pięciu Stawów Polskich


Komentarze

  1. Jestem dumna, że pokonujesz swój strach <3
    A zdjecia i widoczki bardzo fajne hehe

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty